Sklep internetowy w obecnych czasach to jeden z podstawowych elementów prowadzenia biznesu. W momencie gdy przez pandemię zostaliśmy zamknięci w domach i handel internetowy osiągnął swój szczyt, wielu przedsiębiorców rozwinęło swoje sklepy online. Ciekawym przykładem przeniesienia lub poszerzenia działalności o sklepy online, są tzw. sieciówki, między innymi odzieżowe, w których zaobserwowano znacznie większe zyski ze sprzedaży w internecie, niż z klasycznej, stacjonarnej.

O ile większość z nas wie, jakie koszty firma potrafi ponieść w związku z założeniem sklepu stacjonarnego, o tyle cena sklepów internetowych nie jest już taka prosta do wyjaśnienia.

Spotkać się można z zapewnieniami, że sklep internetowy jest banalny we wdrażaniu i prowadzeniu. Sklep internetowy sam sprzedaje, jednak należy go umiejętnie obsługiwać oraz stworzyć w sposób przyjazny dla klienta. Najważniejszymi elementami jest przejrzystość oraz inercyjność witryny. W sklepie internetowym proces zakupu, dotarcia przez klienta do koszyka powinien być jak najprostszy, szybki i instynktowny.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
Cena jest uzależniona od indywidualnych potrzeb klient, od ilości produktów, modułów oraz integracji z innymi systemami. Niestety nie jest możliwe określenie jednej kwoty za sklep online, ponieważ składa się on często z wielu elementów. Ceny sklepów internetowych zaczynają się od 3000 zł.

Jakie są dodatkowe koszty sklepu online?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy przedsiębiorca musi podejść do sprawy indywidualnie, oraz określić i sprecyzować swoje wymagania.

Towar 

Zacznijmy od kwestii towaru, czyli produktów sprzedawanych w sklepie internetowym. Czy posiadasz już swój sklep stacjonarny i chcesz przenieść handel do internetu, posiadając już przedmioty na sprzedaż? Czy może chcesz zacząć zupełnie od zera?

Tutaj musisz zbadać aspekt zatowarowania sklepu, wynajmu magazynu, lub handlu w modelu dropshipping. A może jesteś rękodzielnikiem? Pamiętaj, że sklep internetowy to będzie dla ciebie medium prezentującym oferowane produkty. Dlatego oprócz samego towaru oraz magazynu, może być ci potrzebny jeszcze fotograf produktowy i osoba zajmująca się profesjonalnymi opisami produktów. Te koszty bezpośrednio dotyczą sklepu online, dlatego musisz wziąć je pod uwagę.

Domena i hosting

Najważniejszą zasadą jest odpowiednie dopasowanie domeny i hostingu do sklepu internetowego. Handel online bez przerwy się rozwija, sklepów internetowych przybywa, należy więc skupić się na przyciągnięciu uwagi klienta. Chwytliwa, a zarazem koncentrująca się na działalności domena, prosta do zapamiętania, wydajny i odpowiedniej wielkości hosting. Cena domeny waha się od 0zł do nawet 200zł za domeny z niestandardową końcówką, natomiast hosting dla sklepu internetowego to koszt od 50zł do nawet kilku tysięcy za serwer dedykowany.

Dokumentacja prawna sklepu online

Zacznijmy od kwestii regulaminu sklepu internetowego. Na każdym kroku będziemy podkreślać, że jest on niezbędny dla prowadzenia sklepu online i należy o ten element zadbać. Kopiowanie regulaminu od innych sklepów internetowych nie daje gwarancji, że będzie on skonstruowany zgodnie z prawem. Inwestycja w bezpieczny regulamin dla sklepu internetowego, będzie z pewnością mniejszym kosztem niż późniejsze konsekwencje prawne. Koszt takiego regulaminu sklepu internetowego, stworzonego przez prawnika to około 200 zł.

Informacje o zakupach na stronie, czyli metody i rodzaje płatności, zwroty i reklamacje, czy metody dostawy, również powinny znaleźć swoje miejsce. W sklepie internetowym warto zadbać o to, by najważniejsze informacje były podane przejrzyście i przystępnie.

W sklepie internetowym należy również zadbać o politykę RODO. To między innymi: możliwość usunięcia danych użytkownika, eksport danych użytkowników, możliwość usuwania i ukrywania danych kupujących w sklepie. W sprzedaży internetowej, bezpośrednio mamy do czynienia ze zbieraniem danych osobowych i bezwzględnie należy stosować się do najnowszych wymogów RODO. W przypadku nieprawidłowości z tego wynikających w sklepie online, możemy spodziewać się wysokich kar.

Obsługa techniczna sklepu internetowego

Jak powszechnie wiadomo sklepy internetowe potrzebują, mówiąc kolokwialnie, stałej opieki. Dla sprawnego działania i łatwości wykonywania czynności w sklepie online, wszystkie wtyczki powinny być zawsze aktualne. Całą oprawą techniczną sklepu internetowego możemy się zająć. Mamy specjalny pakiet obejmujący stałą obsługę techniczną, aby właściciel sklepu online nie musiał się o nic martwić. Koszt takiej usługi to od 100 zł do 150 zł.

Podsumowanie

Projektowanie dopasowanego do firmy sklepu internetowego to złożony proces. Oczywiście wszystkie koszty przez nas przytoczone są przykładem, w celu rozeznania na rynku sklepów online. 

Rynek e-commerce ciągle się rozwija, dlatego aby pozostać widocznym należy w tym rozwoju aktywnie uczestniczyć. Warto poszerzyć swoją działalność o sklep internetowy z kilku prostych przyczyn. Firma i produkty będą ciągle dostępne. Sprawia to, że potencjalni klienci sklepu internetowego będą mogli znaleźć informacje o firmie oraz zrobić zakupy o każdej, dogodnej dla nich porze. Dodatkowa reklama, w internecie nic nie ginie, dlatego jeżeli sklep będzie zdobywał popularność w wyszukiwaniach Google to firma zyska nie tylko lokalnych klientów. Wygoda dla klienta i budowanie zaufania to bardzo ważne czynniki wpływające na sukces biznesu. Poprzez sklep internetowy konsument będzie mógł zrobić zakupy z własnego, wygodnego fotela. Kiedy otrzyma satysfakcjonujący go produkt, wróci do twojego sklepu. Proste, prawda?

Jeżeli jeszcze nie jesteś przekonany, z przyjemnością zapraszamy do obejrzenia naszych realizacji, gdzie również znajdują się wykonane przez nas sklepy internetowe.

Jeżeli chcesz poznać DARMOWĄ WYCENĘ swojego pomysłu na sklep internetowy, zapraszamy do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.